May 9, 2021

Știri pe bune

Informații de ultima oră

Ministerul Sănătății din Israel elimină temerile privind cazuri de miocardită post-vaccinare

2 min read




În pofida relatărilor media despre câteva zeci de cazuri de miocardită în urma vaccinării cu serul produs de alianţa Pfizer-BioNTech împotriva maladiei COVID-19, Ministerul Sănătăţii din Israel a anunţat că nu a descoperit până în prezent dovezi care să ateste existenţa unor focare neobişnuite cu această boală, informează DPA, scrie stiripesurse.roPresa israeliană a raportat 62 de cazuri de miocardită, o inflamaţie a muşchiului inimii, cele mai multe fiind înregistrate la bărbaţi tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani. Dintre acei pacienţi, doi au decedat.În total, 5 milioane de persoane din populaţia totală a Israelului, care este de 9 milioane de persoane, au fost vaccinate deja şi cu dozele de rapel de la începutul campaniei de imunizare, care a debutat în urmă cu patru luni.Israelul şi-a vaccinat populaţia aproape în exclusivitate cu vaccinul Pfizer-BioNTech.O purtătoare de cuvânt de la Ministerul Sănătăţii a declarat marţi că o echipă de experţi monitorizează toate efectele secundare cauzate de vaccinările cu seruri anti-COVID-19 şi publică cu regularitate rapoarte pe această temă.Cu toate acestea, raportul citat în presa israeliană nu a fost publicat de Ministerul Sănătăţii, a precizat ea.”Nu arată o creştere clară a mortalităţii din cauza vaccinării, nici că ar exista certitudinea că s-ar fi produs o creştere a numărului de infecţii la nivelul muşchiului cardiac în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, a adăugat aceeaşi purtătoare de cuvânt.Totuşi, a mai spus ea, este vorba despre “un raport important”, pe care experţii din acea echipă îl vor analiza în zilele următoare. Rezultatele examinării vor fi făcute publice.Reprezentanţii companiei Pfizer au declarat că sunt conştienţi de relatările apărute în mass-media din Israel. “Nu am observat o rată de miocardită mai ridicată (în rândul persoanelor vaccinate, n.r.) decât cea estimată în populaţia generală”, au precizat ei.”O legătură de cauzalitate cu vaccinul nu a fost stabilită. Nu există dovezi în acest moment care să ateste că există un risc de miocardită asociat cu vaccinul Pfizer-BioNTech”, au adăugat reprezentanţii companiei americane.



Citește mai departe

Leave a Reply

Copyright © All rights reserved. | by AF themes.