December 5, 2020

Știri pe bune

Informații de ultima oră

Ungaria. Mass-media de stat, obligată să urmeze linia guvernamentală

3 min read



Reporterii radiodifuzorului public din Ungaria au fost obligați să urmeze linia guvernului condus de premierul Viktor Orban, potrivit înregistrărilor și mărturiilor divulgate joi de Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL).
În înregistrarea obținută de jurnaliștii Europei libere, Balazs Bende, un editor de știri la radiodifuzorul de stat MTVA, finanțat de contribuabili, poate fi auzit spunând colegilor: „Sunt sigur că nimeni nu va fi surprins să afle că nicio listă a opoziției nu va fi susținută în această instituție.”
Înregistrarea a fost făcută în perioada premergătoare alegerilor pentru Parlamentul European din 2019.
„Toată lumea trebuie să producă conținut conform narațiunii, metodei și direcției corespunzătoare, în special despre migranți și Bruxelles”, spune Bende. „Dacă cineva nu este pregătit să lucreze în aceste condiții este liber să-și depună demisia imediat ”, a adăugat el.
În deceniul de când se află Orban la putere, peisajul mass-media din Ungaria a fost transformat, mass-media publică fiind de mult timp o portavoce a guvernului, în timp ce zone extinse ale sectorului mass-media privat este deținut de aliații pro-guvernamentali.
Radio Europa Liberă a obținut, de asemenea, instrucțiuni transmise personalului redacțional pentru a amplifica mesajele anti-migranți care formează o temă cheie pentru partidul Fidesz al lui Orban, relatează AFP.
„Dacă acestea sunt spuse des, chiar și cei care, altfel, critică politica de imigrație a Fidesz, vor ajunge să creadă”, se arată într-un e-mail intern.
Termenul „refugiați”, interzis
Miercuri, RFE/RL a publicat materiale obținute de la angajații MTVA care denunță intervenția politică în acoperirea anumitor subiecte, cum ar fi problemele LGBT, schimbările climatice și migrația.
„Am fost instruiți să nu folosim cuvântul refugiat în niciun context”, a spus un angajat, adăugând: „Chiar și printre persoanele cărora li s-a acordat oficial statutul de refugiat, am vorbit despre ei ca migranți”.
Subiectul despre pandemia de coronavirus a fost, de asemenea, în așa fel modificat pentru ca gestionarea ei să pară mai bună în comparație cu cea internațională, potrivit comunicărilor interne.
„Scopul întregului teatru este de a face să pară că nu avem atât de multe probleme ca în altă parte”, a scris editorul Miklos Beregnyei într-o directivă internă privind acoperirea virusului.
Jurnaliștii MTVA care au vorbit cu RFE / RL au descris o atmosferă de intimidare „asemănătoare mafiei”.
„Este îngrozitor când oamenii preiau un apel de la un superior cu mâinile tremurânde”, a spus unul dintre ei.
MTVA nu a răspuns solicitării AFP de a comenta aceste informații.
În septembrie, RFE/RL și-a relansat serviciul de limbă maghiară după 27 de ani, invocând un „declin accentuat al libertății mass-media” în Ungaria.
Statul membru al UE a scăzut în 2020 cu 16 poziții, ajungând pe locul 89 în clasamentul libertății presei făcut de Reporteri fără frontiere.
În iulie, redacția de 80 de membri de pe site-ul de știri independent independent Index.hu a demisionat în masă, în semn de protest față de presupusa influență politică.



Citește mai departe

Leave a Reply

Copyright © All rights reserved. | by AF themes.